WEBLOG WEBLOG About Me Best Iranian Weblogs Last Updated Weblogs MAIN WEBLOG

صفحه اصلی

 

وبلاگ

 

وبلاگهای به روز شده

 

بهترين وبلاگهای ايرانی

ذخيره آدرس اينجا
آخرين نوشته ها      آرشيو      مقاله   « خبرگزاری‌های ايران |  اهميت حضور برای جنبش حق‌طلبی »
اجتماعی Sunday, January 30, 2005
جنگ يعنی مرگ

ما مخالف دخالت نظامی آمريکا در ايران هستيم

حرف حرف حمله نظامی آمريکا به ايران است. تا جايی که می‌دانم، هر حمله‌ای دفاعی دربر دارد و اين دفاع و حمله يعنی جنگ. در جنگ هم حلوا خير نمی‌کنند؛ خانه‌ها ويران می‌شوند، انسان‌هايی (مگر بی‌گناه و با گناه فرقی می‌کند؟) و از آن بدتر کودکان و سالمندان کشته می‌شوند. جنگ يعنی همين، نه به احساس ربطی دارد نه به خردی که ادعايش را داريم. مسلم است هر پديده‌ای موافق و مخالفانی دارد، حتی همين زشت‌ترين اعمال مثل جنگ و کشتار هم موافقينی دارد که با هزار و يک دليل آنرا توجيه می‌کنند و در نهايت بدون احترام به انسانيت، جنگی را آغاز می‌کنند که نتيجه‌ای جز مرگ در پی نخواهد داشت.

NO WAR in IRAN

چند روزيست با وجود شروع شدن امتحانات و گرفتاری‌های زندگی، يادداشت‌های دوستان را در باب حمله احتمالی آمريکا به ايران، پيگيرانه مطالعه می‌کنم و در حد توانم وارد بحث و گفتگو شده‌ام. قبل از هرگونه اظهار نظری بايد خاطر نشان کنم که هيچگاه تحليل‌های سياسی توسط غير سياستمداران فایده‌ای ندارد، مگر در مورد بازتاب عمل آنها در بين مردم و جامعه. مثال ساده آن، کسيکه از نجاری هيچ نمی‌داند يا فقط اره کردن فرا گرفته نمی‌تواند در کار نجار دخالت کند، مگر اينکه در مورد محصول کار او اظهار نظر کند. به همين دليل ساده هيچگاه به خود اجازه نمی‌دهم در کاری که از آن سر رشته و تجربه‌ای ندارم اظهار نظر کنم. پس اين مقاله در باب تأثيرات تهديد جديد آمريکا در بين مردم و به ويژه وبلاگ‌نويسان ايرانی است نه سياست‌های حکومت آمريکا يا ايران.
بهتر است اين يادداشت را با برشمردن ديد‌های مختلف و مطرح کردن سؤالاتی درباره آنها شروع کنم تا بعد نوبت به خودم برسد.

موافقين تهاجم آمريکا به ايران
تا آنجا که من ديدم دو دسته هستند. دسته اول داخل ايران و دسته دوم خارج از ايرانند. توجيه آنها برای حمايت از دخالت نظامی آمريکا در ايران، فقط و فقط مخالفتشان با حکومت فعلی ايران است. آنها که ايرانند مسلماً نارضايتی از وضع زندگی (اقتصادی، اجتماعی،...) خود را دليل مخالفت با حکومت می‌دانند، و آنها که خارجند، دليل مهاجرت و دوری از وطن را سياست‌های نظام. هر دوی آنها اين حق را دارند که علاوه بر مخالفت با حکومت، خواستار تغيير اوضاع سياسی ايران باشند؛ چيزی که اکثر قريب به اتفاق مخالفين دخالت نظامی هم خواستار آن هستند. پس بحث اصلی سر روش است نه هدف.
سؤال ابتدايی اين است که چرا موافقين دخالت نظامی، ناپسنديده‌ترين روش را برای رسيدن به هدف خود انتخاب کرده‌اند؟ مگر نه اينکه مخالفت اصلی آنها با رژيم بر سر زورگويی و نظامی‌گری است؟ حال چطور آنچه را که خود نفی می‌کنند و دليل مخالفت با حکومت می‌دانند، وسيله رسيدن به هدف قرار می‌دهند؟
می‌گويند تنها روش باقی مانده همين است، سريع به هدف می‌رسيم و تبعات ناشی از آن زودگذر است، و فقط اينگونه حکومت آرمانی خود را بدست می‌آوريم. پس هدف وسيله را توجيه می‌کند؟ آيا نظام پس از انقلاب پنجاه و هفت هدفش جز رسيدن به حکومت آرمانی خود بود؟ با اين نگاه شما به آنها حق می‌دهيد که برای رسيدن به هدف خود، سريع‌ترين و کم هزينه‌ترين راه را که همان نظامی‌گری است، انتخاب کنند؟
البته اينجا سؤال پيش می‌آيد که شما مخالف روش حکومتداری يا سياست‌های اعمال شده در ايران هستيد يا مخالف کل حکومت و برايتان مهم اين است که چه کسی حکومت کند؟ اگر برای شما مهم اين است که سياستمدار ايرانی عمامه داشته باشد يا کروات -بدون در نظر گرفتن کارايی او-؛ پس مدافع ديکتاتوری هستيد نه دموکراسی. اگر برای شما کارايی شخص مهم است، پس می‌توان به اصلاحات اميدوار بود. اصلاحات هم ايده می‌خواهد و زمان. براستی شما همه روش‌ها را برای اصلاحات به کار برده‌ايد، که فقط نظامی‌گری برای اصلاحات باقی مانده؟
از نظامی‌گری که بگذريم، می‌گويند کجا از آمريکا بهتر تا با قدرت و سياست آنها در ايران تغييرات مورد نظر ايجاد شود؟ مگر در اين بيست و چند سال آمريکا دم از تغيير رژيم ايران نمی‌زد؟ مگر هر سال بودجه کلان صرف اين راه خير نمی‌کند؟ پس يا نمی‌خواسته در حکومت ايران تغيری ايجاد شود يا نتوانسته. بدون توجه به شعار‌های هميشگی دولت آمريکا می‌گويند اينبار جدی است (مگر سياست شوخی دارد؟) می‌گويند حکومت ايران از تروريسم حمايت می‌کند و بمب اتم دارد! مگر تاکنون آمريکا اینها را نمی‌دانست؟ مگر نه اينکه از راه همين صاحب تکنولوژی هسته‌ای شدن ايران، همپيمانان و باج‌دهندگان آمريکا (آلمان، ژاپن و حال روسيه) به سود‌های کلان و چندباره رسيده‌اند؟ نکند آمريکا می‌خواهد دولت آينده، مستقيماً از او تکنولوژی هسته‌ای بخرد؟ ای کاش کسی نگران بمب اتم‌دار شدن ايران می‌شد که خود بمب اتم نداشت و اولين و آخرين استفاده کننده از آن نبود.
کمتر کسی است که نداند عمده منبع درآمد آمريکا از چيست. وقتی علناً صاحبان کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمريکا به احزاب سياسی آنجا کمک‌های چند صدميليون دلاری می‌کنند، توقع ندارند حکومتشان جلوی نان خوردن آنها و هزارن کارگر کارخانه‌هايشان (ماليات دهندگان آمريکايی) را بگيرد. وقتی هم که در جهان صلح برقرار باشد و هيچ تروريستی! موجود نباشد، به که اسلحه بفروشند؟ پس خوشبينی محض است که حکومت آمريکا (بزرگترين صادر کننده اسلحه در دنيا) و کشورهای ديگری نظير آلمان و فرانسه و انگليس و... بدنبال صلح باشند.
می‌گويند آمريکا تصميم خود را گرفته و هيچ تنابنده‌ای جلودار آنها نيست، پس مخالفتمان بيهوده است! اگر قرار است خود را به تقدير يا تصميم قدرتمندان بسپاريم، پس ديگر چه جای اعتراض به حکومت فعلی ايران است که برای سرنگونی آن تلاش می‌کنيد؟
می‌گويند ما مخالف جنگيم؛ ولی ايران حريف نظامی آمريکا نيست، پس برای جلوگيری از کشتار تسليم شويم! پس تعريف شما از دموکراسی و آزادی اين است که هر که زورش بيش، سرزمينش بيشتر!؟ پس کجاست آنهمه قوانين و مقررات بين‌المللی که خود دولت آمريکا در وضع آنها سهيم بوده؟ حتی در جنگل هم حيوانات ضعيف‌تر برای شکار نشدن تمام سعی خود را می‌کنند، آنوقت چگونه مردم يک کشور زير پای سربازان بيگانه فرش قرمز پهن کنند؟ آيا اين است خردی که به آن می‌باليد و ديگران را از احساساتی شدن برحذر می‌داريد؟ آن دانشمند هسته‌ای هم بر پايه علم و خردش بمب اتم ساخته، حال اگر قرار باشد انسانيت و احساس را زير پا بگذارد که ديگر موجود زنده‌ای روی کره خاکی باقی نمی‌ماند. خرد و احساس مکمل يکديگرند، مگر اينکه خرد شما چون جهانی! است و چوب لای درز آن نمی‌رود، به احساس احتیاج ندارد.
می‌گويند مردم ايران بريده‌اند و حکومت درحال سقوط است! بر فرض که در اين بيست و شش سال، رژيم به ضعيف‌ترين(!؟) موقعيت خود رسيده‌است، پس مردم چه کاره‌اند که آمريکا بايد دولت و حکومت ايران را عوض کند؟ راستی چقدر اين جمله را شنيديم که ديگر آخر عمر رژيم است و سال ديگر آزادی را در وطن جشن می‌گيريم؟
می‌گويند مردم کاری نمی‌توانند بکنند و احتياج به يک رهبر دارند!!!؟؟؟ ما فکر می‌کرديم مشکل شما با حکومت فعلی ديکتاتوريست و خواهان جمهوری واقعی هستيد؟ غير از اين است که دنبال رهبر گشتن، تقويت نظام تک‌محوری است؟ انقلاب پنجاه و هفت که انواع و اقسام گروه و رهبر وطنی و مبارز داشت به اينجا ختم شد که برای رهايی از آن دست به دامن بيگانگان می‌شويد، حال از آن گوشه دنيا برای مردم رهبر پيدا می‌کنيد؟ قديمی‌ها می‌گفتند، يک نفر از يک سوراخ چندبار گزيده نمی‌شود، ولی گويا عادت داريم هميشه دستمان را داخل يک سوراخ کنيم، فقط شعارها عوض می‌شوند.
با خوش باوری می‌گوييم، همه حرف‌های شما درست. دولت آمريکا دموکراسی و آزادی را کادو کرده و دير يا زود با سربازانش به ايران می‌فرستد. باز هم فرض می‌کنيم مردم ما خرد پيشه کرده و از کشورشان دفاع نمی‌کنند، و بعد از باز شدن آن هديه زيبا دموکراسی به عمق وجود مردم نفوذ پيدا می‌کند، همان مردمی که به فرمايش شما خود به تنهايی و بدون رهبر قدرت تغييرات را ندارند. اين وسط تکليف آنهايی که به قول شما محصول حکومت ديکتاتوری و استبدادی هستند و به خون آمريکايی‌ها و مخالفان عقيدتی خود تشنه، چه می‌شود؟ (حتماً فراموش نکرديم که محمد عطا و هم‌قطارانش سال‌ها در قلب دموکراسی زندگی کرده بودند) حتماً اگر دستگير شوند جايی مثل ابوغريب و گوانتاناما برايشان می‌سازيد. اگر هم فرار کردند و مخفی شدند بايد روزی يک‌بار منتظر شنيدن صدای انفجار از خيابان‌های تهران باشيم؟ مطمئناً آنها نمی‌روند اقوامشان را ترور کنند، بلکه اين وسط خون پدران و مادران و خواهران و برادران ما ريخته خواهد شد که بی‌خبر از همه جا در حال گذر از خيابان بودند. آيا آن موقع هم خرد پيشه می‌کنيد و آن را هزينه دموکراسی می‌دانيد؟ آن زمان که با زندانی شدن هم فکرمان خود را محق احساساتی شدن می‌دانيم، چرا به ياد هزينه برای دموکراسی نمی‌افتيم؟
هرچه باشد، با حضور اولين نظامی بيگانه در ايران، خون انسان‌ها ريخته خواهد شد و هيچ توجيهی برای آن نمی‌تواند از چهره کريه جنگ بکاهد و طرفداران آن خواسته يا ناخواسته ذات غيرانسانی خود را بروز می‌دهند.

NO WAR in IRAN

مخالفين جنگ
می‌گويند به هزار و يازده و يک دليل آمريکا به ايران حمله مستقيم نظامی نمی‌کند؛ يعنی فقط مراکز هسته‌ای و غيردموکراتيک ايران را بمباران می‌کند! يادم می‌آيد در افغانستان و عراق هم فقط اهداف نظامی بمباران شد ولی نفهميدم چطور مجلس عروسی هم جزو آن اهداف محسوب می‌شود؟ هواپيمای مسافربری ايرباس ايران هم حامل سلاح هسته‌ای بود؟ هيروشيما و ناکازاکی چطور؟ يک عذرخواهی کوچک هم می‌توانست از کراهت چهره اين اعمال کم کند، ولی گويا زورگويی اشتباه ناپذير است!
راستی ايران موشک شهاب برای چه می‌خواهد؟ يعنی اجازه خواهد داد آمريکا بيايد و سرمايه‌هايش را از بين ببرد و آنها هم بگويند دست شما درد نکند، چرا زودتر آنها را نابود نکرديد؟ نخير، اگر بنا به اين بود که همين الان می‌پذيرفتند که بجای دانش هسته‌ای برای خود در آلمان و انگليس و فرانسه ويلا داشته باشند. شعار آنها موشک جواب موشک است، و اين يعنی گسترده شدن جنگ و کشتار.
می‌گويند ايران افغانستان و عراق نيست! کسی هم شکی ندارد، ولی آيا عراق بدتر از افغانستان و ويتنام نشد؟ پس آنها ترسی ندارند که ايران بدتر از جاهای ديگر شود. مگر اين جنگ‌ها از خانواده پرزيدنت بوش يا ديگر سياستمداران آمريکا چيزی کاسته که نگران کشته شدن سربازان خود باشند؟
می‌گويند آمريکا اوضاع مالی درست و حسابی ندارد. در آن شکی نيست، ولی مگر جز اين است که اقتصاد آمريکا از فروش اسلحه و جنگ‌افروزی می‌گردد؟ پس تا قيام قيامت هم آمريکايی و عراقی و ايرانی کشته شوند، نه‌تنها اوضاع مالی آنها بد نمی‌شود، بلکه سود سرشار آن به مردم آمريکا هم خواهد رسيد تا در آزادی و دموکراسی! زيبا زندگی کنند.

NO WAR in IRAN

همانطور که گفتم هميشه سعی کردم از سياست اجتناب کنم؛ چون به آن بدبينم و هيچ سياستمدار موفقی را راستگو و پاک‌انديش نيافتم. ولی هميشه نگاه می‌کنم رويداد‌های سياسی به نفع چه کسانی تمام می‌شود تا بعد آنرا برای خودم تفسير کنم. من نمی‌دانم آيا آمريکا به ايران حمله خواهد کرد يا نه. اگر حمله کند، مسلم می‌دانم دلش به حال من و شما و استبداد نسوخته و جز جنگ و غارت و منافع خودش چيزی دنبال نمی‌کند. پس من مخالف آن هستم، و به هرکس با هر تفکری که با زورگويی و تجاوز مبارزه کند احترام می‌گذارم و هر که را با متجاوز همراه شود خائن و وطن‌فروش می‌دانم (معنی اين دو کلمه غير از اين نيست)
ولی اگر حمله نکرد، دليل اينهمه تهديد چيست؟ مسلم است دنيای امروز، برپايه سرمايه‌داری می‌چرخد، و سياستمداران سعی می‌کنند با هر روش ديپلماتيکی سود بيشتر از سرمايه‌ها ببرند؛ از جمله تهديد و در تنگنا قراردادن کشورهای ضعيف. مثال آن قرارداد‌های نفتی است که ايران بخاطر تحريم‌های آمريکا مجبور به شراکت غيرمنصفانه با اروپايی‌هاست.
در هرحال سياست پيچيده‌تر و آلوده‌تر از اينهاست که در اين مقاله بگنجد و تا سياستمدار نباشيم نمی‌توانيم آنرا تفسير و تحليل کنيم. در ضمن با اين نوشته‌ها و بحث‌ها تصميم هيچ قدرتی تغيير نخواهد کرد. بحث سر آن است که چرا ما بجايی می‌رسيم که برای دستيابی به هدفمان حاضريم صفت‌های غير انسانی را به جان بخريم و بازيچه شعارهای رنگارنگ سياستمدران شويم، بدون اينکه در رفتار اجتماعی خود تغيیری ايجاد کنيم. براستی چند نفر از ما که شعار دموکراسی و آزادی می‌دهيم در عمل به آن پايبنديم؟ منطقی‌ترين و آزادانديش‌ترين‌مان، از آن ابتدا همديگر را به ندانستن و بی‌خردی و غرض‌ورزی متهم می‌کنيم و سؤالات ساده را بازی با کلمات و سفسطه می‌دانيم و از پاسخ به آنها اجتناب می‌ورزيم. جايی به همديگر لقب کمونيست می‌دهيم، جايی جوجه بسيجی!!! وقتی جايی يکی از دوستان به من اين لقب را داد، آرزو کردم يک جوجه بسيجی بودم؛ چون او برای اعتقادش حداقل هفته‌ای يکبار تا مسجد سرکوچه می‌رود، من و شما برای اعتقاداتمان چه کرديم؟ جز اينکه از پشت کامپيوتر خانه‌امان فراتر نمی‌رويم و با اسم‌هايی غيرواقعی شعار آزادی به هر روشی می‌دهيم؟
از شنيده‌هايم فکر می‌کردم در ايران بيشتر مردم بخاطر مخالفت با حکومت، موافق دخالت نظامی آمريکا در ايران هستند. وقتی دوست خوبم شهلا مطلبی در اين مورد نوشت و واکنش دوستان را ديدم که همگی مخالف جنگ بودند، به ذهنم رسيد يک دادخواست اينترنتی درست کنم تا نشان داده شود که برخلاف تبليغات بعضی‌ها، مردم ايران جنايتکار و تروريست نيستند و مخالف هرگونه خشونتند. با اينکه قبل از اين هم دادخواستی خطاب به دبير کل سازمان ملل نوشته شده بود، تصميم گرفتم يک دادخواست برای شخص جورج بوش تنظيم کنم و آنرا در يک سايت مستقل و کاملتر با کارايی بيشتر قرار دهم. برای کامل شدن متن آن و همينطور طراحی صفحه با تعدادی از صاحب‌انديشان ايرانی و همينطور گروه‌های طرفدار صلح آلمانی و آمريکايی مشورت کردم، تا بالاخره از دو روز پيش به راه افتاده و استقبال خوبی هم از آن شده. در اينجا جا دارد از الهه مهر بخاطر ميزبانی آن و تمام کسانی که به آن لينک داده‌اند و در اين‌باره مطلبی نوشته‌اند تشکر کنم. از شما هم خواهش می‌کنم اگر مخالف جنگيد به ما بپيونديد و دوستان و هم فکرانتان را از آن مطلع کنيد.
شايد اولين سؤال اين باشد که اين دادخواست چه تأثيری در تصميم سياستمداران ايجاد می‌کند؟ مسلماً هيچ، ولی اين را بپذيريد که هيچ‌کس نمی‌تواند از کنار حرکت‌های گسترده و عظيم مردمی بی‌تفاوت بگذرد، چه برسد به کسانی که ادعای صاحب دموکراسی و آزادی بودن دارند. در ضمن می‌تواند نشان دهد که تجاوز و جنگ و زورگويی چه ميزان مخالفتی دربر دارد، تا تحليل‌گران غيرسياسی به راحتی از جانب مردم فتوا صادر نکنند.
نکته ديگر اين است که عده‌ای دادخواست را مظلوم‌نمايی می‌دانند، و آنرا از نقطه ضعف بررسی می‌کنند. مسلماً اينطور نيست. ما نمی‌گوييم لطفاً ما را نکشيد، ما می‌گوييم جنگ بد است و عاقبت آن کشته‌شدن انسان‌ها؛ و اين يعنی حضور و اتحاد. مسلم است اگر اتفاقی بيفتد، آنوقت می‌شود حضور عملی و قوی‌تری داشت.
ببخشيد از اينکه طولانی شد، ولی چنين بحث‌هايی گسترده است و نمی‌شود در يک يا دو پاراگراف به آن پرداخت. مسلماً در اين يادداشت هم خيلی موارد از قلم افتاده، ولی اميدوارم با ادبيات ضعيفم توانسته باشم منظور اصلی خود را که مخالفت با جنگ است، بيان کرده باشم. حتماً شما هم حرف‌هايی در مخالفت يا تکميل اين نوشته داريد. ممنون می‌شوم اگر مرا از آنها آگاه کنيد. در مورد دادخواست و طراحی آن هم اگر مسئله يا مشکل يا پيشنهادی داريد، خوشحال می‌شوم آنرا در همانجا مطرح کنيد. مسلم بدانيد با گفتمان و پاک‌انديشی می‌توان با هر بدی و زشتی مقابله کرد.


نظر شما چيه؟ (87 پيام)

   Bookmark and Share

نوشته شده توسط سعيد حاتمی در ساعت 09:46 | لينک به اين يادداشت (3)

بالای صفحه (UP)  
دوستان به اين نوشته لينک داده‌اند:
نقطه ته خط (لينک مينک) - فانوس (لينکدونی فانوس) - Sibestaan (برای حمله نخست بايد توجيه دفاع را تضعيف کرد) -


پيام‌هاى زير براى اين يادداشت نوشته شده:
نويسنده: سيش Friday، 08 Jul، 2005 ساعت 12:23

کیر خر


نويسنده: من Tuesday، 31 May، 2005 ساعت 02:48

الان خوشحالی؟


نويسنده: من Tuesday، 31 May، 2005 ساعت 02:20

مبارکه


نويسنده: بتول Friday، 20 May، 2005 ساعت 06:45

سلام
تقريبا يک سال است که اينجانيومدم
چقدر سياسی مينويسی نوشته ات خيلی زياد بود نخواندم


نويسنده: مليحه Friday، 20 May، 2005 ساعت 04:30

سلام ....کجايی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خبری ازتون نيست....منتظر آپ ديت جديدتون هستيم

URL: http://www.poochism.persianblog.com

نويسنده: خود گم كرده Sunday، 15 May، 2005 ساعت 04:48

سلام؛ از کدام جنگ ميگی؟ اگه منظورت جنگ با سلاحهای گرمه که حالا حالا حادث نميشه. ولی اگه منظورت جنگ سرد که الان درحال جنگ هستيم. درضمن داداش مانند روزنامه نگاران مينويسی. يعنی يکروز را بايد سپری کنيم تا مطلبتان را بخونيم. يه فکری هم به حال ما بيچاره کنيد. در هر حال خوش باشی داداش. ياحق

URL: http://www.issar.persianblog.com/

نويسنده: خود گم كرده Sunday، 15 May، 2005 ساعت 04:46

سام؛ بابا بی خيال کدوم جنگ؟ شوخيت گرفته؟ اگه منظورت جنگ گرم که فکر نکم حالا حالا حداث شه. ولی جنگ سرد که همين الانش هم هست که. در ضمن داداش مانند روزنامه‌ها مينويسی و ما بايد يک روز را برا خواندن مطالبتان سپری کنيم. بفکر ما هم باش ديگه. خوش باشيد. ياحق

URL: http://www.issar.persianblog.com/

نويسنده: متين Saturday، 07 May، 2005 ساعت 11:13

سلام . ازت بی خبر بودم که ديدم تو مداد سياه نظر دادی و از بی خبری در اومدم !


نويسنده: سایت طراحی گرافیک Saturday، 30 Apr، 2005 ساعت 06:06

سایت طراحی گرافیکhttp://www.dezfoolian.com

URL: http://www.dezfoolian.com

نويسنده: دنيا Tuesday، 26 Apr، 2005 ساعت 01:31

کجايی سعيد خان؟

URL: http://mehrvazh.blogspot.com

نويسنده: خاطره Tuesday، 12 Apr، 2005 ساعت 08:04

سلام...حالا جنگ که به خير گذشت ...چرا ديگه نمينويسی...


نويسنده: زوربا Sunday، 10 Apr، 2005 ساعت 06:08

سلام سعید جان.. راستش متنت طولانی بود باید بعدا سر فرصت مطالعه کنم... فعلا اومدم سلامی و عرض ادبی خدمتت داشته باشم و با تاخیر زیاد سال نو رو بهت تبریک بگم ... امیدوارم سالی پر رونق و شادی بخش رو پیش رو داشته باشی...

URL: http://shaly.persianblog.com

نويسنده: hack4u2 Monday، 28 Mar، 2005 ساعت 07:38

سلام - اگه دوست داشتید فال حافظ گرافیکی رو به قالب وبلاگتون اضافه کنيد برای دیدن نمونه و اضافه کردن فال به آدرس زیر برید . Www.hack4u2.persianblog.com ضمنا مثل هميشه از خوندن مطالبتون خيلی استفاده کردم .

URL: http://www.hack4u2.persianblog.com

نويسنده: آدینه Monday، 21 Mar، 2005 ساعت 06:42

عجب حکایتی است!!

URL: http://www.iraan.blogspot.com/

نويسنده: آدینه Monday، 21 Mar، 2005 ساعت 06:41

مثل اینکه گیرنده نظرات خوب کار نمی کند
این لینک را ببینید:http://www.iraan.blogspot.com/

URL: http://www.iraan.blogspot.com/

نويسنده: آدینه Monday، 21 Mar، 2005 ساعت 06:40

این لینک را هم ببینید:
http://iraan.blogspot.com

URL: http://www.iraan.blogspot.com/

نويسنده: ميترا Sunday، 13 Mar، 2005 ساعت 09:17

سلام. مثل اين که سيما راست ميگه! تعطيل کرديد يا تخته شده؟! اون دو تا آدرس ديگه که اصلا کار نمی کنه! سال نو رو پيشاپيش تبريک می گم و آروزی شاد و موفقيت براتون دارم.

URL: http://lovemelody.persianblog.com

نويسنده: سيما Tuesday، 08 Mar، 2005 ساعت 08:53

وبلاگت همچنان در دست استکبار جهانيه؟!!! هی گفتم از اين چيزا ننويس امريکا قبل از اينکه بياد ايرانو بزنه وبلاگ تورو بمبارون کرد!!!!دی:

URL: http://hysteria.persianblog.com

نويسنده: نرگس شقايق قاصدک Sunday، 06 Mar، 2005 ساعت 04:16

روزگار غريبی ست ....... خدا عاقبتمون را بخير کنه

URL: http://tashaghayeghhast.persianblog.com

نويسنده: دنيا Sunday، 06 Mar، 2005 ساعت 02:16

سلام. کجايی؟ خبری ازت نيست.. آپ نمی کنی؟

URL: http://mehrvazh.blogspot.com

نويسنده: آرش Tuesday، 01 Mar، 2005 ساعت 01:45

AUTHOR: آرش
EMAIL: arashabdi@arashabdi.com
IP: 80.164.62.41
URL: http://www.arashabdi.com
DATE: 03/01/2005 01:45:43
AUTHOR: آرش
EMAIL: arashabdi@arashabdi.com
IP: 80.164.62.41
URL: http://www.arashabdi.com
DATE: 03/01/2005 01:45:43 AM

URL: http://www.arashabdi.com">http://www.arashabdi.com

نويسنده: آرش Tuesday، 01 Mar، 2005 ساعت 01:45

دوست عزيز مطمئن باشيد که امريکا نه پولش را دارد به ايران حمله کند و نه پشتيبانی. فوقش پالايشگاههای اتمی را بمب باران کند...

URL: http://www.arashabdi.com

نويسنده: سوسن Friday، 25 Feb، 2005 ساعت 04:02

سعيد عزيزم ... چند روزی بود که اصلا وبلاگت برام باز نمی شد... الانم که خيلی ريخت و پاش به نظر مياد... چيزی شده نازنين؟؟؟ اميدوارم جای نگرانی نباشه و مشغول زن گرفتن باشی که بهترين صورتشه:دی!!! ... راستی مثل هميشه با حرفهای معقولت موافقم... تو همواره عاقلانه قضاوت می کنی و هر قدر هم که زياد بنويسی من می نوشمش!!! قربان دوست گل خودم سعيد جونم.... مراقبش باش!!!

URL: http://www.eshgvamargh.persianblog.com

نويسنده: علی Tuesday، 22 Feb، 2005 ساعت 11:38

سلام / اگر ممکن است، آرش سیگارچی و مجتبی سمیعی نژاد را امروز فراموش نکنید.

URL: http://www.iruniha.persianblog.com

نويسنده: سيما Tuesday، 22 Feb، 2005 ساعت 02:37

اووووووووه گفتم تا حالا سه چهار بار آپديت کردی...! کجايی پسر جان؟؟ حالا تو همين آدرس جديد بنويس تا عوامل استکبار جهانی وبلاگتو پس بدن؛)

URL: http://hysteria.persianblog.com

نويسنده: نيما دينگاليگا Thursday، 17 Feb، 2005 ساعت 11:52

سلام بر سعيد خان طولانی نويس خودمون...خيالت تخت باشه همشو خوندم ۱۰۰ درصد هم باهات موافقم...اما با اينکارت يه خيانت گنده به من کردی اونم اين بود که همه دلداری هايی که بابام بهم داده بود که جنگ نميشه و بيخود نترسمو به باد دادی..گرچه واقعيت رو بايد دير يا زود پذيرفت...

URL: http://dingaliga.persianblog.com

نويسنده: نيما دينگاليگا Thursday، 17 Feb، 2005 ساعت 11:50

سلام بر سعيد خان طولانی نويس خودمون...خيالت تخت باشه همشو خوندم ۱۰۰ درصد هم باهات موافقم...اما با اينکارت يه خيانت گنده به من کردی اونم اين بود که همه دلداری هايی که بابام بهم داده بود که جنگ نميشه و بيخود نترسمو به باد دادی..گرچه واقعيت رو بايد دير يا زود پذيرفت...اوايل که تهديد آمريکا شروع شد من هر دفعه صبحا که ميخواستم برم دانشگاه از راه پله ها ميرفتم پايين سربازايی رو ميديدم که با ماسکای وحشتناک دارن از پله ها ميان بالا...فکر کنم از شنبه بازم همين صحنه توی ذهنم مجسم بشه موقع بيرون رفتن!....کاری نميشه کرد!من و شما توانايی مقابله با قدرت و سياست رو نداريم...تا بوده همين بوده..يه روز اسکندر يه روز بوش ....

URL: http://dingaliga.persianblog.com

نويسنده: Rejab Wednesday، 16 Feb، 2005 ساعت 02:54

سلام محمد جان . شما فرمو ديد امريكا بايد با بمب بزنه تو سره ما
منظو رتان کدام سره ما است


نويسنده: اهری Tuesday، 15 Feb، 2005 ساعت 08:43

سلام سعید جان . ممنونم کمکم کردی . هم از شما و هم دوستانتان . براتون میل زدم و علتش را گفتم . موفق باشی


نويسنده: هرمز مميزی Sunday، 13 Feb، 2005 ساعت 11:43

با سلام و تشکر از شما دوست گرامی من مخالف تهاجم هر بيگانه به کشورم هستم حتی اگر نيت خيری داشته باشد ميدانم که ازادی و دموکراسی با ابزار غير دموکراتيک حاصل نخواهد شد در افغانستان و عراق هم اگر دموکراسی بوجود ايد ناشی از انتخابات آزاد است و نه جنگ و کشتار!

URL: http://hmomayezi.persianblog.com

نويسنده: محمد Saturday، 12 Feb، 2005 ساعت 07:00

و قتى ما ليافت نداريم اين مارمولكها رو بندازيم بيرون بس بايد امريكا با بمب بزنه تو سره ما


نويسنده: اردشیر Saturday، 12 Feb، 2005 ساعت 03:29

از راهنماييتون ممنون..لوگو را قرار دادم

URL: http://zep.persianblog.com

نويسنده: اهری Friday، 11 Feb، 2005 ساعت 12:30

با این حساب مطمئنن یا ترک زنجانی هستی یا ترک آق قلایی؟ بگو که اشتباه نکردم

URL: http://1ahari.persianblog.com

نويسنده: اهری Thursday، 10 Feb، 2005 ساعت 11:54

راستی یادم رفت بپرسم ٬ لینکات کو؟

URL: http://1ahari.persianblog.com

نويسنده: اهری Thursday، 10 Feb، 2005 ساعت 11:46

سلام . شما رو بعد از چند روز تونستم مشاهده کنم . نميدونم مربوط به شما بود يا پرشين بلاگ . زياد فرقی نميکنه !!! البته . اينقدر اذييت شدم با پرشين بلاگ و سايتای مجانی که الان عقم ميآد عضو هر سايت مجانی بشم . رفتم . فضا خريدم . تا منت کش نباشم . گرچه از نظر شخصييتی واقعا ارادتمندم . آقا سعيد گل تا يه هفته ديگه اگه سايتم راه بيوفته اطلاع ميدم بهتون / راستی چرا تو وبلاگه شهلا ترکی حرف زدين ؟ حتما وصلين به ترک / خب راحتتر باشين . ايده آله

URL: http://1ahari.persianblog.com

نويسنده: ماهی دودی Thursday، 10 Feb، 2005 ساعت 11:17

واجب شد يه چيزی در مورد جنگ بنويسم!

URL: http://mahidoodi.com

نويسنده: شهلا Thursday، 10 Feb، 2005 ساعت 05:24

در پاسخ به پيامت در سايت خودم برات نوشتم؛
جناب سعید حاتمی؛
از محبت و مهربونیت هر چی بگم بازم کمه.......
خیلی گلی،
با مرامی٬
و از همه مهم تر انسان نیکی هستی.
در کل معنا...... > انسانی.
خیلی دوستت دارم نازنینم.

URL: http://www.21mehr.com

نويسنده: ژاثقشلا Thursday، 10 Feb، 2005 ساعت 04:00

سلام عليکم - من هم البته با حمله شبانه به مادره ايمان موافق هستم. با سلاح ختنه شده . . .البته -


نويسنده: ژاثقشلاشمه Thursday، 10 Feb، 2005 ساعت 03:31

من فقط موافق حمله شبانه به مادره ايمان هستم.


نويسنده: محمود دهقانی Wednesday، 09 Feb، 2005 ساعت 04:21

جنگ کاری است ابلهانه. بويژه با ملتی صلح دوست که سردر سازمان ملل با شعارش بنی آدم اعضای يکديگرند فرهنگش مزين است. محمود دهقانی

URL: http://dehgani.persianblog.com

نويسنده: شبنم Tuesday، 08 Feb، 2005 ساعت 05:47

نوشته کاملی بود، و من هم موافقم!البته يعنی با جنگ مخالفم! هيچ توجيهی برای جنگ وجود نداره،هيچی!

URL: http://shabnamefekr.blogspot.com/

نويسنده: آفتاب پرست Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 11:49

آقا منم از اين نامه برقيا که درست کردی واسه اين آقای بوش امضا کردم فرستادم! حالا اين واقعاْ به دست خودش می رسه؟!!! جل الخالق!! عجبا!! دمتون گرم!!!...ببين سعيد من زير پتيشن ام شماره تلفنمو هم واسه جرج بوش نوشتم بلکه مخشو بزنم!!!

URL: http://negar76.persianblog.com

نويسنده: فرهاد Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 11:31

دوست جان .سلام ..دستاورد جنگ مردم ستيزی و خشونت و اختشاش بر عليه آسايش و رفاه جامعه مي باشد .در جنگ جز نابودي ويراني .فقر توزيع مي شود ..زنده باد صلح .دوستي .پايدار باد حس هم نوع دوستي در بين آحاد ملت ها ..سعيد جان جنگ ننگ دائمي است بر دامن نقشه جغرافيايي دولت هاي حاكم .دولت هايي كه اكنون بمب هايشان را بر ويرانه هاي عراق و...


نويسنده: فرهاد Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 11:29

دستاورد جنگ مردم ستيزی و خشونت و اختشاش بر عليه آسايش و رفاه جامعه مي باشد .در جنگ جز نابودي ويراني .فقر توزيع مي شود ..زنده باد صلح .دوستي .پايدار باد حس هم نوع دوستي در بين آحاد ملت ها ..سعيد جان جنگ ننگ دائمي است بر دامن نقشه جغرافيايي دولت هاي حاكم .دولت هايي كه اكنون بمب هايشان را بر ويرانه هاي عراق و...


نويسنده: فرهاد Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 11:19

دوست عزيز سعيد جان سلام خسته نباشي. جنگ، عملی غير انسانی و تخريب كننده است ودرهر زمانی هم که آمریکا یا دولتهای حاکم دیگربخواهند به ایران عزیزمان حمله کنند وظیفه تک تک ماست که از نواميس و فرهنگ و تماميت ارضی و آزادی خود وهم وطنان عزيزمان دفاع اي غیورانه داشته باشیم . اين يك وظيفه است...دستاورد ديگر جنگ مردم ستيزی و خشونت و اختشاش بر عليه آسايش و رفاه جامعه است وبه عبارتی جنگ دامنه ننگی است بر نقشه جغرافيايی کشورهای جنگ طلب ...پس زنده باد صلح ..زنده باد آزادی


نويسنده: بی‌نام Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 11:07

انقلاب ما انفجار زوربود.( امام کوپنی)...ایام الله تخمی دهه زجر وبه شما وتمام دست اندرکاران تخمی وبلاگتو تسلیت می گم.امیدوارم بتونید گهی که پدران ومادرانتون از روی شکم سیری اون موقع خوردند وشما هضم کنید!!!


نويسنده: شبنم Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 10:49

سعيد عزيزدقيقا همين طور است که گفتی امريکا فقط دنبال نفت ماست و سلاح اتمی فقط بهانه است و تنها کشوری که در کل تاريخ از بمب اتم و ناپال استفاده کرده خود امريکاست!!!!

URL: http://foggytimes.blogspot.com

نويسنده: اردشیر Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 08:38

من فکر نميکنم هيچ عقل سليمی جنگ را تائيد کنه.....اون هم مايی که يک بار جنگ را تجربه کرديم و اثراتش را تا امروز هم در جامعمون ميبينيم...در مورد اين پتيشن هم خوشحال ميشم بدونم چطور بايد توی بلاگم بذارم.

URL: http://zep.persianblog.com

نويسنده: سعيد Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 06:04

سلام
به ياد حرف مادرم افتادم که ميگفت همسايه بد واقعا" هميشه هم بد نيست. حداقل باعث بيدار تر شدنمان شدند از همه بهتر به جاي دلهره فکر ميکنم جهت دادن و يکدست شدن حرکت بهتر باشد. و اميد هرچه موّفق تر بودن شما را ارزو مندم. به هر سه طرح ابتکارانه راي مثبت را دادم. اما تمامي اين حرکات يک کار کلاسيک است. آقاي عزيز حقوق بشر و انتخابات افقانستان و عراق و پيروزي مصلحتي شيعيان و صلح باز هم مصلحتي در فلسطين و بعد از بين بردن البته نه آخوندها بلکه توانايي هاي باقي مانده در کشوري چون ايران نتيجه نفتي در اختيار آمريکا و شرکاي اروپايي (انگلستان، آلمان، ايتاليا، وفرانسه) و ژاندارم خاورميانه وچوب به دست اسراييل خواهد بود.
به اميد بيدار شدن سياستمدارانمان چه آن طرف ويا اينطرف.


نويسنده: امين Monday، 07 Feb، 2005 ساعت 05:58

سعید جان، دوست خوبم.
از ابراز همدرديت ممنونم. لطف کردی.
انشاا... خدا رفتگان همه رو بیامرزه . انشاا... تو شادیات بتونم جبران کنم.
بازم از لطفت ممنونم.

URL: http://aka.persianblog.com

نويسنده: ميکايیل Sunday، 06 Feb، 2005 ساعت 12:35

خیلی حالم خرابتر از اون حرفاس که بتونم نظری راجع به این ÷ست بدم...معذرت...

URL: http://badobarann.persianblog.com

نويسنده: ميکايیل Sunday، 06 Feb، 2005 ساعت 12:25

................................................؟؟؟

URL: http://badobarann.persianblog.com

نويسنده: آوای آوار بم Sunday، 06 Feb، 2005 ساعت 08:24

وقتی اين جنگ که ميگويند اتفاق بيفته.‌ ما نيستيم که ميريم جنگ بلکه اين جنگ است که اومده پيش ما پس حتی المقدور بايد از وقوع آن پيش گيری کرد به علت عواقب آن .ولی اگر هم اتفاق بیفته تنها راه جنگیدن است


نويسنده: آرش Sunday، 06 Feb، 2005 ساعت 02:31

كسی كه مبارزه ميكند، امكان دارد ببازد. كسی كه مبارزه نکند، بازنده هست.

برتولد برشت

URL: http://www.arashabdi.com

نويسنده: آرش Sunday، 06 Feb، 2005 ساعت 01:58

امریکا تا میتواند با شیعه های نفت دار عربستان، کویت، و ایران همکاری کند کاری به کار ایران ندارد. البته اسرائیل از گسترش پالایشگاههای اتمی ایران ناراضی است.

URL: http://www.arashabdi.com

نويسنده: شهلا Saturday، 05 Feb، 2005 ساعت 02:48

سعید جونم درود بی کران بر تو باد؛ خیلی شیوا تحلیل کردی نازنینم ولی در آخر من را شرمسار از محبت خودت نمودی.
شرمنده که دیر رسیدم به این متنت ولی این رو بدون که ایرانیانی که از دخالت آمریکا در سیاستهای میهن و حملهء اجتمالی اش خرسند هستند همونجور که خودت گفتی از سختیها و نامرادی روزگار خسته اند و آینده را نمیتونند بسنجند و.........
ولی ما هممون میدونیم هیچوقت اون نمیاد که در کیسه رحمتش را برای مردم ما باز کنه، اگر خیلی راست میگه از مردن خیابان خوابهای خود در سرما جلو گیری کنه و هزاران ظلم دیگر که برای مردم خود قائل میشه و هیچکس در برابر آن توانایی مخالفت نداره.
گل من، بازم میام ......تا درودی دگر بدرود.

URL: http://www.21mehr.com

نويسنده: فرنوش Saturday، 05 Feb، 2005 ساعت 02:03

سلام. جان کلام را گفتی و جواب خيلی از مدعيان را دادی. ديگه حرفی برای گفتن باقی نگذاشتی. به اميد صلح در تمام جهان

URL: http://fvahidnia.persianblog.com

نويسنده: رز Friday، 04 Feb، 2005 ساعت 07:49

سلام من يه سوال همچين گنده برام پيش اومده. ما فقط مخالف دخالت ُّنظامی ُُ آمريکا در ايران هستيم؟؟؟ پس بقيه دخالتها چی ميشه؟


نويسنده: آرمین گیله مرد Friday، 04 Feb، 2005 ساعت 05:38

سلام ... خب تمام سخنرانان ماهر و حرفه ای آمریکا در نوشتنش دست داشتند و ۱۷ بار عوض کردند و دوباره نوشتند .... یکی از قشنگترین سخنرانی هایی که نوشته شده هست ..اما خب دیگر از دهن یک فریبدهنده معنی اش عوض میشود .....من مقصر اصلی اینکه مردم طرفدار حمله نظامی هستند ، حکومت کنونی ایران میدانم .... چند نکته در مورد اجتناب از سیاست: من هم شخصی هستم که از سیاست خوشم نمیاد اما آنها را بحال خود گذاشتند بزرگترین حمایت از سیاست هست یعنی دوری و دخالت نکردن یک خیال هست

URL: http://gilehmard.blogspot.com

نويسنده: س Friday، 04 Feb، 2005 ساعت 04:31

با اينهمه نظر تو اينجا من بی طرفم يعنی آمريکا باز هيچ غلط کردن افتاده بازم هی
راستی سلام


نويسنده: من Thursday، 03 Feb، 2005 ساعت 11:28

راستش ماهم امضا کرديم.ولی باز هم ميگم امريکا برای حمله به اين لقمه چرب و نرم به دوچيز احتاج داره۱۰بودجه۲-بهانه.......بودجه امريکا که دست ما نيست ولی ميشود بهانه دستش نداد

URL: http://www.yaraghan.persianblog.com/

نويسنده: رز Wednesday، 02 Feb، 2005 ساعت 11:40

به به پس آدرس عوض شده. من آرشيوم پاک شده و فقط يه کپی ازش تو مالزی دارم. مرسی برای يادادوری روز سالگرد من که فکر حککردم اصلا گذشته. برای همراهی هم فکرکنم وظيفه اسن. البته قبلا اين طوری فکر نميکردم اما حالا به لطف دوستان ذهنمو عوض کردم. موفق باشی ;)


نويسنده: omid Tuesday، 01 Feb، 2005 ساعت 12:01

سلام.به نظر من کساني که سرنوشت يک ملت به دستشان است بايد در رفتار و سخنانشان دقت بيشتري کنند.من مخالف جنگ و جنگ طلبي هستم ولي به نظرمن بهانه جنگ دو کشور محصول درگيريهاي سياسي است و مردم عادي تاثير چنداني در روند آن نمي توانند داشته باشند.

URL: http://polepenhan.persianblog.com/

نويسنده: Tanha Tuesday، 01 Feb، 2005 ساعت 01:48

Aziz jan shoma ye nokteh ra faramoush kardi, agar marakeze hastehie Iran moredeh hamleh gharar begireh, Hadeaghal chahr noghtehye Iran Chernobil Rusieh misheh, midoni onja cheghadr vazeh kharabeh, kodakan naghes be donya miayand, cancer ravaj dareh, USA va Israel Iran ra tabdil be chernobil khahand kard anha tavane hamleh, va niro piadeh kardan ra nadaran, be andazehye kafi sareshon tu Irak shologheh
Be tarafdarane bombaran dar dakhel begoieed ke dar sorate hamlehye hvai che bar sare Iran miayad, kharejneshinane tarafdare jang ham birone god hastand.


نويسنده: خرس مهربان Tuesday، 01 Feb، 2005 ساعت 01:40

سلام دوست عزيز کدام جنگ جنگ دولت امريکا يا دولت ايران بر عليه مردم ايران ؟ البته من با هر دو جنگ مخالفم و با صلح موافقم دست مافیای حاکم بر ایران و امریکا از سر مردم کشورم کوتاه

URL: http://khersm.persianblog.com

نويسنده: پيمان Tuesday، 01 Feb، 2005 ساعت 01:33

سعيدجان شما سر زدی اما من مطلب را کمی تغيير دادم و يه چند تا سئوال گذاشتم اگر وقت شد يه سر بزن ! قربانت پيمان


نويسنده: ّشبح Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 12:58

سعيد جان!
تمام جنگ‌ها با بهانه‌ی خوب بوده است. مگر هيتلر مي‌گفت می‌خواهم جهان را نابود کنم. مي‌گفت مي‌خواهم رفاه و آزادی را در جهان گسترش دهم.

URL: http://www.shabah.org

نويسنده: پيمان Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 11:31

سعيد جان برايت ايميل ميزنم و جواب ميدهم . در ضمن لينک صفحه رو که فرمودی گذاشتم بالای آرم .

URL: http://mojepishro.persianblog.com

نويسنده: houman Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 11:21

Man daneshjoo hastam dar Canada,vali age ye roozi beshnavam ke sarbaze amrikaie be mardome keshvaram amro nahy mikonan,hame chizo vel mikonamo baraye ham yari baghie adamie ba gheirat miaam.rateho bgam az adamie vatan foroosh nefrat daram .oon haie ke fekrmikonan sarbaze amrikaie behtar az mollahast.hadaghalesh ineke ye irooni dare maro badbakht mikone na ye amrikaie alcoolic


نويسنده: پيمان Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 10:39

من هم امضاء کردم و لينک دادم .. موفق باشيد هم تو هم شهلا

URL: http://mojepishro.persianblog.com

نويسنده: پيمان Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 10:37

سعيد جان من هم امضاء کردم و لينک دادم تو وبلاگم . موفق باشی . هرچند آنچه من در شهر های دور و روستاها ميبينم برخلاف آنچيزی است که شما نوشته ای و معتقد بدان هستی اما به اين نکته هم معترفم که انديشمندان يک جامعه تصميم گيرنده نهايی هستند نه قشريون ! حال اگر جامعه ای انديشمندامی مصلحت گرا و آينده نگر داشته باشد که نفع شخصی خود را در نفع جمعی مردمان کشور خود ببينند . شايد بتوان به آينده ان کشور اميدوار بود البته اگر . حق نگهدارت

URL: http://mojepishro.persianblog.com/

نويسنده: خدابيامرز Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 10:30

سلام عليکم / والله چيزی که ما شنيديم /ميگن اگه مسلمون بميره و آرزوی جهاد و شهادت نداشته باشه يه چيزاييش کمه! / بگذريم عقل سليم پذيرای جنگ نيست و جنگ برای صلح يا جنگ صلح آميز عجب ترکيب مسخره و مضحکی است!

URL: http://aorta.special.ir

نويسنده: روزبه Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 10:07

مطمئنا هر انسان عاقلی با جنگ مخالف است و همانطور که پرنيان عزيز هم اشاره کرده امکان نداره که بشه با جنگ صلح رو به کشوری هديه کرد به هر حال اميدوارم که دوباره ترس از نابود شدن و تکهتکه شدن وجودمون رو فرا نگيره

URL: http://roozbeh.net/goftarenik

نويسنده: نسیم Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 10:01

چرا زمانيکه بحث القاعده و سلاحهای کشتار جمعی در افغانستان و عراق بود کسی جيکش در نيومد که کو کجا بودن وحالا هم تروريست و بمب اتمی عدالت کجاست امريکا شده دايه مهربانتر از مادر

URL: http://kavirms.special.ir

نويسنده: پرنيان Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 09:56

گمان نمی کنم کسی معتقد باشد که بيگانه ای بتواند آزادی را برای ملتی پيشکش کند آنهم به ملتی چون ايران با اینمه تفسیر ها و اعتقادهای متفاوت از آزادی! و گمان نمی کنم کسی که اندکی از جنگ را درک کرده باشد، با جنگ حتی از نوع مثلآ صلح آميزش موافق باشد.

URL: http://parnian.malakut.org

نويسنده: نسیم Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 09:29

من نميدانم چرا مجامع بين المللی ساکتند روزی که به بهانه القاعده و سلاح شيميايی به افغانستان و عراق حمله شد چرا کسی چيزی نگفت چرا امريکا دايه مهربانتر از مادر شده

URL: http://kavirms.special.ir

نويسنده: ايمان Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 09:14

Iranian - Javanan Bar allayeh jange ehtemali amrika bar alye iran emza konid- be www.moomtaaz.tk rafte wa bar roye logoye jang na klick konid wa moshakhasate khod ra bedahid .
ma azadikhahan wa mokhalefane regime iran bar allaye har gone zorgoyi hastim wa jang ra mahkom mikonim

URL: http://moomtaaz.tk

نويسنده: ايمان Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 08:51

من موافق حمله آمريکا هستم. آيا شما دوستان راه ديگری برای آزادی ايران داريد. آيا شما دوستان راهی ديگر برای نحات مردم ايران از شر اين آخوندها داريد.؟؟؟؟؟

URL: http://moomtaaz.tk

نويسنده: لاله Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 06:49

جنگ : اوج توحش انسان....

URL: http://laleh11.persianblog.com

نويسنده: سيما Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 06:05

سلام. من که بعيد ميدونم آمريکا يا هر کشور ديگه ای به فکر هديه کردن آزادی به ما ايرانيها باشه! الان هر شخصی به فکر منافع خودشه چه برسه به حکومتهای بزرگ! کسی ديگه وقت نميکنه واسه ي ما آزادی رو کادو کنه بياره بده دم خونه مون! درسته که مردم توی ايران الان با مشکلات زيادی روبرو هستن ولی گمون نميکنم با دخالت کشورهای ديگه اونم از نوع نظامی! مشکلی حل بشه. اين وسط قشر معمولی مردم بزرگترين صدمه رو ميبينن. کله گنده هايی که شعلر آزادی ميدن يا ميذارن ميرن يا اونقدر حفاظهای امنيتی دارن که طوريشون نشه. اين وسط فقط ميمونه مردمی که خيليهاشون فقط آرامش ميخواستن ! منم فکر ميکنم مردم ايران ديگه از جنگ خسته شدن. گذشت اون زمانی که با دوتا شعار همه ميريختن توی خيابون! اينهمه شهيد داديم نتيجه ش چی شد؟؟ فقط جون يه عده جوون که اگه زنده بودن شايدميتونستن ايران رو از نظر علمی و ... خيلی جلو ببرن٬ از بين رفت. اينهمه کشته داديم که بهتر بشه.... الان چه تضمينی هست که اگه بازم بجنگيم بهتر از اين ميشه؟؟؟

URL: http://hysteria.persianblog.com

نويسنده: رخسار Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 04:55

مسئله اينه که داخل ايران هم خيليا هستن که دلشون هنوز جنگ و شهادت ميخواد يا آدمايی که با يه سخنرانی تحت تاثير قرار ميگيرن و يا حتی خيليا که جنگ امروز رو با جنگهای مذهبی داستانهای قديمی شيعه ها مقايسه ميکنن و ميخوان که بجنگن و بميرن برای عقيده هاشون و بد تر اينه که اين آدما از من و شما اصلا دور نيستن و اگر يه نگاهی به اقوام و دوستان کنيم خيليا رو اينجوری پيدا ميکنيم خيليا که نميتونيم عقيده شونو عوض کنيم گو اینکه این عقیده حاکمان ما هم هست از طرف ديگه نميشه به پروژه ای که گفته ميشه قدرت دفاع از ايران رو داره اعتماد کرد مثل خيلی ديگه از پروژه هايی که فقط برای تبليغات بودن و مشخص شده که کارايی ندارن فقط امیدوارم که جنگی اتفاق نیفته چون این جنگ برای ایرانیها خیلی گرونتر از عراقیا تموم میشه

URL: http://www.jarimesleab.persianblog.com

نويسنده: محراب Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 04:40

جای سخن نگزاشتيد . براستی اين مردمان بدنبال چه هستند ؟ از دموکراسی چه ميدانند ؟ نکند آمريکا را مانند فيلمهای هاليوود ميدانند که هميشه نقش اول يکتنه تمام بديها را از بين ميبرد ؟ کارتان قابل ستايش است . به راهتان ادامه دهيد که تنها راه مبارزه با بدی روشنگری و مبارزه با جهل است . زنده باد مردم آزاد انديش


نويسنده: مهرنوش Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 04:11

...................................................... ؟؟؟

URL: http://medadsiah.persianblog.com

نويسنده: رز Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 03:30

ای اقا من ادم مخالف جنگ نمی بينم بعضی ها ميگن ما بر ضد امريکا حمله ميکنيم بعضی ها ميگن خدا کنه اميرکا حمله کنه راحت شيم. در مورد مساله ی اعدام ها هم همين طوره. نمی دونم فکر کنم يه کم خشن شديم. اين ور اب با او ور اب خيلی فرق داره


نويسنده: آرش Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 02:43

آيا شخصی را ميشناسيد که با جنگهای مثلاْ صلح آميز امريکايی مخالف نباشد؟

اگر تاريخ امپراتوری روم را خوانده ايد مي فهميد مشکلات یک چنين ابرقدرتی چيست و چگونه عکس العمل نشان ميدهد. ... ولی به نظر من روميها اومنیسم تر با مسائل برخورد می کردند.

URL: http://www.arashabdi.com

نويسنده: مارال Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 02:03

سلام . خسته نباشيد . تعريف شما رو از شهلا جون زياد شنيدم . من هم با ورود بيگانه به خاك كشورم مخالفم و تا جائي كه بتونم از خاك ميهنم كه خيلي برام عزيزه دفاع ميكنم .

URL: http://www.shekastesokoot.persianblog.com

نويسنده: پيمان Monday، 31 Jan، 2005 ساعت 01:08

يه روز يه رزمنده ای که در جنگ دو تا پاشو از دست داده بود داشت تو خيابان راه ميرفت . يه دختر بچه ای رسيد بهش گفت آقا پاتو خرس خورده ؟ رزمنده ياد جنگ و شب عمليات و دوستاش که مردند و ميدون مين و داوطلب شدن برای دويدن روی مين و بيمارستان و پايان چنگ و بيکاری و فقر و طلاق همسرش و بيماری بچه اش و بی پولی و..... افتاد و بعد رو کرد به دختر بچه و گفت آره عمو پامو خرس خورده ! يک ساعته دارم مبانی مديريت بحران برات مينويسم که برات ايميل کنم ولی آخرش دیدم بهتره به خودم بگم پیمان جان ، خرس خورد ! تموم ... ببخشيد که مزاحم وقتت شدم و ببخشيد !

URL: http://mojepishro.persianblog.com

لطفاً پيام خود را در قسمت زير وارد نماييد:
نام:
E-mail: حفظ داده ها:
URL:
متن:
   

پس از يک‌بار کليک روی «فرستادن پيام»، لطفاً چند لحظه صبر کنيد تا پيام شما فرستاده شود! توجه کنيد که يک‌بار کليک کافيست!



Copyright © 2003-2005, . All rights reserved.
Designed by 1saeed.com.